ورلدکده | چطوری سریع استرس را کنترل کنیم؟ - دهکده جهانی worldkade
no-img
ورلدکده

چطوری سریع استرس را کنترل کنیم؟ - دهکده جهانی worldkade

ورلدکده

ادامه مطلب

zip
چطوری سریع استرس را کنترل کنیم؟
zip
مرداد ۲۳, ۱۳۹۷

چطوری سریع استرس را کنترل کنیم؟


چطوری سریع استرس را کنترل کنیم؟

در این مطلب از سایت دهکده جهانی می خواهیم در مورد اینکه چطوری سریع استرس را کنترل کنیم؟ توضیحاتی را برای شما ارائه کنیم . احتمالا در موقعیت های مختلف برای شما هم پیش آمده  که استرس دارید می خواهید به یه نحوه ی این استرس را کنترل کنید و یا آن را رفعش کنید، ما در اینجا یکسری نکات را برای شما آماده کرده ایم که می توانید با مطالعه آنها استرس را از خود دور کنید و بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه دهید. در ادامه همراه ما باشید.

چطوری سریع استرس را کنترل کنیم؟

کم شدن اضطراب چطور است. چطور اضطراب خود را مدیریـت کنیم؟ چطور سریع اضطراب خود را از میـان ببریم؟ چطور با اضطراب مواجهه کنیم؟ چطور اضطراب را در مان کنیم؟ این ها پرسشها ی است که درحال حاضر در این مقاله با شما کاربران عزیز به ان ها جـواب خواهیم داد. با ما همراه باشید.

در هر سن و سالی و در هر شرایطی مطمئنا با اضطراب رو به رو شده اید که گاها توانسته اید آن را مدیریـت نمایید و در بیشـتر از مواقع این مقدار از اضطراب به میزانی شدید بوده است که توانایی ادامه کار را از شما گرفته است. شما کاربران قطعا با شرایطی مواجه شده اید که به علـت اضطراب بالا، هر آنچه در ذهنتان بوده است را فراموش نمـوده اید، یا اصلا به علـت اضطراب ، ضربان قلب شما بالا رفته و حتی توانایی حرف کردن را از دست داده اید و از آن جدی تر اینکه حتی تنفس شما با اختلال مواجه شده است.

گاهی نداشتن توانایی در کم شدن به موقع اضطراب و مدیریـت آن می تواند خیلی گران برای شما همـه شود. پس فارغ از اینکه در چه شغلی و یا چه شرایطی می باشید ، از یک دانش آموز تا یک مدیر کمپانـی بزرگ یا گوینده و مجری باید این شیوه ها را تمرین و اما به خاطر داشته باشید چرا که بیشـتر از مواقع فرشته آزاد شما می شود . در این مقاله از هاو کن یو با شما کاربران شیوه هایی را ارزیـابـی خواهیم نمـود که هر وقـت با اضطراب مواجه شدید با این تاکتیک ها و شیوه ها سریع اضطراب خود را مدیریـت و آن را کم شدن دهید.

در این مقاله به مدیریـت سریع اضطراب می پردازیم ولی چنان چه به دنبال ان می باشید که فکری به حال اضطراب ی شدن خود بنمایید و این مقوله را در خود ریشه کن نمایید می توانید مقاله دیگر از سایت هاو کن یو را در لینک پایین مطالعه نمایید .

چطور بر اضطراب غلبه کنیم

۱-نفس عمیق بکشید

چطوری سریع استرس را کنترل کنیم؟

بر حسب گفته های Harvard Medical School   یک مکان آرام با نمای زیبا خیلی می تواند به شما در مدیریـت سریع اضطراب کمک نماید . بـعد ضمنا اگـر این توانایی را دارید به همچین مکانی رجوع نمایید و خود را آرام نمایید ولی برای مثال چنان چه در یک جلسه و یا عرضه مطلب درسی در کلاس می باشید شیوه دیگر استفاده از نفس های عمیق است. برای این کار با یک ترفند اندکـی وقـت بخرید و هوا را از بینی به درون کشیده و بعـد اجازه دهید قفسه سینه و بالای شکم شما (دیافراگم) بزرگ شود، بعـد به آرامی از طریق دهان این هوا را بیرون نمایید . با چند تکرار مقدار بیشتری از اضطراب شما کم شدن و در چند ثانیه می توانید با اضطراب کمتر و آرامش بیشتر کار خود را ادامه دهید.

۲-شوخ طبعی و خنده

چطوری سریع استرس را کنترل کنیم؟

شوخ طبعی، خنده و شاد بودن همیشه اثر گذار است و در این مورد هم مستثنا نیست. بر حسب توصیه ات  the Mayo Clinic خنده و شوخ طبعی به زمان اجرا، سخنرانی، امتحانات و هر موقعیتی سیستم immune  شما را قـوی کردن و در سرانجام به شما در برقراری رابطـه با دیگران و ضمناً مدیریـت اضطراب کمک شایانی می کند . در هر موقعیتی که می باشید و مبتـلا اضطراب شده اید می توانید با استفاده از یک شوخی به جا و مناسب و یا مزاح ذهن خود را منحرف نمـوده و از فشار اضطراب به خوبی بکاهید.

۳-انجام اسکن ذهنی

چطوری سریع استرس را کنترل کنیم؟

بر حسب تحقیقات صورت گرفتـه و به گفته متخصصین شیوه دیگری که نام ان اسکن ذهنی است برای مدیریـت و کم شدن سریع اضطراب وجود دارد. در این شیوه شما به زمان مواجهه با اضطراب ، چشمان خود را برای مدت ۳۰ ثانیه بسته و بعـد شروع به اسکن بدن خود می نمایید و با همـان چشمان بسته از سر تا به پا را به شیوه ذهنی اسکن می نمایید . با این کار تمرکز شما از روی مقوله اضطراب زا به اعضا فیزیکـی بدن معطوف شده و در سرانجام ذهن شما در گیر این اعضا خواهد شد که سرانجام قابل قبولی در کم شدن اضطراب و مدیریـت سریع آن دارد، ضمن اینکه آرامش نسبی هم برای شما به ارمغان خواهـد آورد .

۴-آواز مطالعه پایین لب

چطوری سریع استرس را کنترل کنیم؟

اما شانس دارد این شیوه در بعضـی شرایط میسر نباشد ولی در بیشـتر دیگر از مواقع خیلی کار امد است. زین بـعد هر وقـت با اضطراب رو به رو شدید و شرایطش را داشتید آرام یک آهنگ و یا شعر را پایین لب زمزمه نمایید و کوشش نمایید دقیق همـه ریتم و آوا ها را دقیق شبیه به نمونه مهـم اهنگ ادا نمایید . این مورد تاییـد شده به وسیـله مطالعه ای (study ) است که در ژاپن در سـال ۲۰۱۴ صورت گرفتـه است و در آن تاییـد شده است که آواز و شعر مطالعه به آسانـی بر روی فشار های عصبی و اما اضطراب اثر مثبت دارد و به بهبـود و چیره شدن بر اضطراب کمک می کند .

۵-رایحه خوش، استشمام نمایید

چطوری سریع استرس را کنترل کنیم؟

عطر و رایحه دل انگیز همیشه آرامش قسمـت است. ضـروری نیست که قطعا از یک عطر گرانقیمت کمک بگیرید حتی تحقیق گـران بر این باورند که عطر های میوه ها و گیاهانی همچون لیمو ترش و یا عطر گل یاس زیادترین اثر را در کم شدن اضطراب و اضطراب دارند. بـعد بد نمی بـاشد در مواقعی که احساس می نمایید شانس دارد در معرض اضطراب قرار بگیرید یک لیمو ترش را در کیف و یا جیب خود داشته باشید.

۶-شمارش اعداد

چطوری سریع استرس را کنترل کنیم؟

ترفند و شیوه دیگر برای مدیریـت سریع اضطراب استفاده از شماردن اعداد است. این شیوه بر حسب (Anxiety and Depression Association of America recommends ) توصیه شده است و در آن گفته شده است که به آرامی از ۱۰ تا ۲۰ بشمارید و به این آسانـی خود را آرام نمایید . این شیوه آسان در هر شرایطی قابل استفاده و اما به کار بردن است.

۷-آب بنوشید

چطوری سریع استرس را کنترل کنیم؟

مواد نوشیدنی کافئین دار، یا نوشیدنی های الکلی، گاز دار و بیشـتر مسائـل دیگر خواهندتوانـست به آسانـی باعث کم شدن آب بدن شوند که سرانجام این کم شدن آب بدن احساس اضطراب و ضمناً انـدکی استرس است که هر دوی این مسائـل به اضطراب ختم می شوند. بـعد مراقب باشید که چنان چه قرار است به محل و یا مکان ی پر اضطراب وارد شوید و یا سخنرانی و سمیناری در پیش دارید از روز های پیش نسبت به اخذ آب ضـروری به بدن دقت نمایید و ضمن اینکه در همـان دقایق مواجه شدن با اضطراب خـوردن آب را فراموش ننمایید . به همراه دارا بودن و خـوردن چند جر آب خنک حس خود را تغییر دهید.

۸-دستان خود را گرم نگه دارید

چطوری سریع استرس را کنترل کنیم؟

به زمان اضطراب ، ترس و استرس همان گونه که اطلاع داریـد دستان شما سرد خواهند شـد و گرمای خود را از دست می دهند که علـت ان هم راهنـمای جریـان خون به سوی عضلات بزرگ تر از طرف مغز است که موجـب می گـردد در سطح خون کمتری گردش پیدا نماید و دستان شما سرد و بی روح شوند. بـعد شما می توانید با گرم نگه دارا بودن دستان خود به برگشـت جریـان خون به شرایط طبیعی کمک نمایید و در سرانجام از حس های استرس و اضطراب و اضطراب خود بکاهید.

۹-جویدن آدامس

چطوری سریع استرس را کنترل کنیم؟

این شیوه احتمالا برای شما انـدکی آشنا باشد. چه خیلی ورزشکاران ایران و خارجی از احمدرضا عابدزاده گرفته تا فرگسن که به این علـت ش برای کم شدن هیجان کاذب و کم شدن اضطراب خود استفاده می نمودنـد . کار دشوار ی مقابل ندارید و فقط کافی است یک ادامس در دهان خود قرار داده و آغاز به جویدن نمایید .

۱۰-تنها نباشید

چطوری سریع استرس را کنترل کنیم؟

یکـی دیگر از شیوه های کم شدن به موقع اضطراب بیرون شدن از تنهایی و آغاز به گفت و گو کردن است. حتی حرف کردن دربـاره موضوعی که شما را مضطرب نمـوده است می تواند به کم شدن اضطراب کمک نماید . بـعد خوب است در این مواقع حتی در سخنرانی و عرضه مطالب، یک گذری گفتاری به موضوعی حاشیه ای داشته باشید و در این فرصت با تاکتیک ها به کار برده شده در بالا به مدیریـت سریع اضطراب کمک نمایید .

مطلب مرتبط:

راه های ترک اعتیاد به گوشی موبایل

نحوه سریع تر شاٰرژ کردن گوشی موبایل

سریعترین راه ممکن برای تعویض لنت ترمز ماشین

با ۱۰ روش جلوگیری از گم شدن گوشی آشنا شوید

بهترین روش برای از بین بردن خال های گوشتی



درباره نویسنده

سلام دوستان. ما سعی داریم بروزترین مطالب را در زمینه های مختلف برای شما درج کنیم. امیدوارم خوشتون بیاد و ما را حمایت کنید.

sajad002 79 نوشته در ورلدکده دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *