no-img
ورلدکده

نحوه خوابیدن افرادی که کمر درد دارند- دهکده جهانی worldkade

ورلدکده

ادامه مطلب

zip
نحوه خوابیدن افرادی که کمر درد دارند
zip
آگوست 20, 2018

نحوه خوابیدن افرادی که کمر درد دارند


نحوه خوابیدن افرادی که کمر درد دارند

در این مطلب دهکده جهانی می خواهیم در مورد نحوه خوابیدن افرادی که کمر درد دارند توضیحاتی را برای شما عزیزان ارائه کنیم. افرادی زیادی هستند که به دلیل انجام دادن کار های سخت باعث شده که دچار بیمار کمر درد بشوند، ما در اینجا راه های را به شما معرفی می کنیم از جمله نحوه خوابیدن که بسیار در کمر دردی بسیار تاثیر بسزایی دارد که با رعایت کردن این نکات می توانید در رونده بهبود کمر در خود کمک کنید. در ادامه با توضیحات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

نحوه خوابیدن افرادی که کمر درد دارند

 

درد کمر داشتن نه فقط می تواند بر روی خواب زندگی شما اثر می گذارد، چـرا که می تواند در خوابتان اختلال  ایجاد کند. بد خوابیدن هـم می تواند درد کمرتان را بدتر کند و یا اصلا سدرد کمر شما شود. پس به نظـر شما چه حالت هایی می تواند برتریـن مدل خوابیدن برای اشخاصـی که درد کمر دارند باشد؟

1-مناسب ترین حالت های خوابیدن برای درد کمر

نحوه خوابیدن افرادی که کمر درد دارند

درد کمر نه فقط می تواند سبب بر هم زدن خوابه شبانه ی شما شود، چـرا که احتمال دارد بد خوابیدن  درد کمر شما را زیاد کند و این خود موجـب بدتر شدن وضعبت کمر شما شود.

حتیبعضی وقتها علـت اصلی درد کمر می توانید بد خوابیدن باشد و دلیـل آن این است که برخی موقعیت های ویـژه موقع خوابیدن خواهندتوانـست ناخودآگاه بر روی ناحیه کمر، گردن، باسن و پشت  شما فشار ایجاد نمایند.

لازم به ذکر است تا آگاه باشید که بسیار با ارزش است تا موقع خوابیدن حالتی استراحت نمایید که منحنی طبیعی ستون فقراتتان حفظ شود. شما می توانید اینکار را با اطمینان از اینکه سر، شانه ها و بخـش باسن و رانتان در حالتی تراز قرار دارد و کمرتان به خوبی پشتوانه داشته باشد انجام دهید.

اغلب مناسب ترین شکل انجام این کار خوابیدن به شکلی است که به پشت پاشید. با این حال بسیار از اشخـاص هم وجود دارند که زمانی به پشت می خوابند احساس راحتی نمی کنند و یا این مدل خوابیدن موجـب خروپوف کردنشان خواهد شد. مسلما هر فـرد مدل به خصوصی می خوابد، پس در این مقاله چندین گزینش گوناگـون برای اشخاصـی که تمایـل دارند بهتر تمایل داریند و درد کمرشان را کم کنند قرار داده ایم.

اشخاصـی که شب ها مبتـلا درد کمر می شوند،  با  استفاده از حالت های پایین و نکته ها ذکر گردیده خواهندتوانـست دردشان را از بین ببرند.

خوابیدن به پشت و گذاشتن بالشتی کوچک در قسمت پاییت زانو

نحوه خوابیدن افرادی که کمر درد دارند

در ابتدا باید بگوییم که سالم ترین شیوه و حالت برای خوابیدن شیوه و حالتی است که در ان حالت بدن شما دقیقا حالتی از بدنتان را حفظ نماید که شما در حالت ایستادنو نرمال دارید.

اغلب برتریـن حالت خواب برای نداشتن فشار بر روی کمر، حالت به پشت خوابیدن است. این مدل بطور یکنواخت وزن همـه طول بدنتان را اصولا سطح بدنتان توزیع می کند . ضمناً فشارهای نقطه ای  را به حداقل میزان خود  رسانده و توازن درستی میـان سر، گردن و ستون فقرات شما ایجاد می کند .

قرار دادن یک بالش کوچک در بخـش زیر زانو هـم می تواند موجـب ساپورت بیشتر کمرتان و حفظ حالت طبیعی قوس ستون فقراتتان نماید .

برای قرار گرفتن در این شکل یک شخـص می بایست:

  • به پشتتان و صاف بخوابید، گونه ای که صورتتان به سمت سقف باشد و سرتان را به دو طرف نچرخانید.
  • برای ساپورت سر و گردنتان بالشتان را در موقعیتی مناسب قرار دهید.
  • یک بالشت کوچک پایین سرتان بگذارید.
  • برای ساپورت بیشتر، هر گونه فاصله دیگر میـان بدن و تشکتان را با بالش های اضافی پر نمایید . برای مثال پشت کمرتان یک بالشت کوچک بگذارید.

خوابیدن به پهلو و گذاشتن بالشتی میـان دو زانویتان

نحوه خوابیدن افرادی که کمر درد دارند

اگرچه به پهلو خوابیدن حالتی معزوف و راحت است، ولی می تواند موجـب تغییر موقعیت ستون فقرات گردد و درد پشتتان را بیشتر نماید .

اصلاح این مدل از خوابیدن راحت است. اشـخاصی که عادت به پهلو خوابیدن دارند، خواهندتوانـست یک بالشت سفت میـان زانوهایشان قرار دهند. این بالش موجـب بالاتر آمدن پای بالاییتان شده و این موجـب تنظیم دوباره تراز طبیعی باسن، لگن و ستون فقراتتان می شود .

برای قرار گرفتن در این شکل یک شخـص می بایست:

  • به رختخواب رفته و به دقت به یک سـو بچرخید.
  • برای ساپورت سر و گردنتان بالشتان را در موقعیتی مناسب قرار دهید.
  • به آرامی زانوی بالاییتان را بالا آورده و یک بالش سفت میـان زانوهایتان قرار دهید.
  • برای ساپورت بیشتر، هر گونه فاصله دیگر میـان بدن و تشکتان را  با بالش های اضافی پر نمایید . خصوصا  دور کمرتان.

اشخاصـی که از روی عادت به روی شکم می خوابند، شانس دارد تا دوست داشته باشند که یک بالش بزرگ را  پایین سینه و شکم خود قرار دهند تا با این روش  به خواب و حفظ تراز بودن کمرشان کمم کنند.

حالت خوابیدن برای کمردرد به شکل کودکانه

برای اشخاصـی که مبتـلا فتق دیسک میـان مهره ای می باشند ، خوابیدن به حالت جنینی و خم به درون می تواند موجـب آسایششان در طول وقـت شب شود. علت  آن این است که خوابیدن به پهلو و جمع کردن زانوها در قفسه سینه موجـب کمتر شدن خمیدگی ستون فقرات و باز شدن مفاصلتان می شود .

برای قرار گرفتن در این شکل یک شخـص می بایست:

  • به رختخواب رفته و با  دقت به یک سـو بچرخید.
  • برای ساپورت سر و گردنتان بالشتان را در موقعیتی مناسب قرار دهید.
  • زانوهایتان را بالا و به سممت قفسه سینه تان برده، تا جای که نسبتا پشتتان صاف باشد.

2-خوابیدن روی شکم و قرار دادن بالشت پایین شکم

اغلب خوابیدن روی شکم بدترین مدل خوابیدن است. با این حال برای اشـخاصی که این مدل می خوابند و تمایـل دارند انـدکی طرز خوابشان را تغییر دهند، قرار دادن یک بالش باریک پایین شکم و ناحیه کپل می توان تا میزانی ستون فقراتتان را تراز نماید .

خوابیدن به روی شکم می تواند برای اشـخاصی که دچار دیسک کمر یا مساله دیسک دژنراتیو می باشند سودمنـد باشد.

برای قرار گرفتن در این شکل یک شخـص می بایست:

  • به رختخواب رفته و به بخـش جلوی بدنتان بچرخید.
  • یک بالش باریک پایین شکم و کمرتان قرار دهید تا ناحیه میـان تنه تان بالاتر بیاید.
  • از یک بالش صاف برای پایین سرتان استفاده نمایید و یا اصلا بالشتی پایین سرتان نگذارید.

خوابیدن به جلو به حالت صورت و شکم رو به زیر

یکـی از علل این که خوابیدن به شکم جز حالت های دیگر نادرست به شمار می آیـد این است که شما برای خوابیدن سرتان را به دو طرف می چرخانید. این شیوه موجـب پیج میل کـردن ستون فقرات و افزوده شدن فشار اضافی بر روی گردن، شانه ها و پشتتان می شود .

برای اجتناب از این مشکل، کوشش نمایید تا سرتان را نچرخانده و صورتتان را رو به زیـر نگه دارید. برای این کار می توانید از یک بالش کوچک ولی نرم و یا یک حوله که محکم آن را رول نمـوده اید استفاده نمایید و پیشانیتان را روی آن قرار دهید. با این شیوه فضای ضـروری برای نفس کشیدنتان هـم مسدود نمی شود . این کار باید همراه با قرار دادن یک بالشت در پایین شکم انجام شود.

برای اجرای این حالت می بایست:

  • به رختخواب رفته و به بخـش جلوی بدنتان بچرخید.
  • یک بالش باریک پایین شکم و کمرتان قرار دهید تا بخـش بین تنه بدنتان بالاتر بیاید.
  • یک بالش یا حوله لوله شده را پایین پیشانیتان قرار دهید تا  میـان دهانتان و تشکتان فضای ضـروری برای تنفس کردن را ایجاد نمایید.

خوابیدن به پشت با حالت خمیده

خوابیدن به حالت خمیده می تواند به اشخاصـی که کمردرد دارد کمک نماید . خصوصا اشخاصـی که از سر میل کـردن مهره های ستون فقرات یا (اسپوندیلولیستسی) رنج می برند.

اگر وقـت خوابیدن روی صندلی های قوس دار، احساس آسانـی می نمایید ، مطمین باشید که خریدن یک تخت قابل تنظیم که بتوانید آن را منطبق با وضعیت کمرتان و راحتیتان تنظیم نمایید ، ارزش هزینه کردن را دارد.

3- بالشت مناسب برای کمر درد

نحوه خوابیدن افرادی که کمر درد دارند

احتمالا بسیار از شما از فروشگاه های ویژه کالای خواب بالشتان را ساخته می نمایید . برای حالت های گوناگون خوابیدن، بالشت های گوناگون ی وجود دارند. بالشت پایین سر باید حالت طبیعی گردن را حفظ نمـوده و از ستون فقراتتان حمایت نماید و در حالت ایده آل باید بالشتی راحت و در عین حال قابل تنظیم برای حالت های گوناگون باشد که پـس از مدتی استفاده هـم ظاهـر اولیه خود را از دست ندهد.

بالشت می بایست هر 12 تا 18 ماه یکبار عوض شود.

  • اشخاصـی که رو به پشت می خوابند خوب است تا از بالشت های باریک تر استفاده کنند چون بیش از میـزان بالا آمدن سر موجـب اعمال فشار و کشش زیاد به گردن و پشتتان می شود .

ضمناً بالشت های نازکی طراحی شده اند که ویژه درد گردن می باشند . ضمناً   اشخاصـی که عادت دارند تا روی شکم بخوابند میتوانند  این بالشت ها  را پایین لگنشان قرار دهند.

فوم های اصطلاحا حافظه دار هـم انتخابی خوب می باشند و در حین این که سفت می باشند وقتی که از ان ها استفاده می نمایید ساختـار سر و گردنتان را به خود می گیرند.

  • اشخاصـی که ترجیح می دهند تا به پهلو بخوابند، تمایل دارند تا از بالشت ضخیم تر استفاده کنند. برای حمایت بیشتر این بالشت باید به کامل فضای میـان گردن و تشک را پر نماید .
  • اشخاصـی که به شکم می خوابیند هـم یا باید از بالشت نازک استفاده کنند و یا اصلا از بالشت استفاده نکنند. وارد شدن فشار به سر و در جهت عقب، میتواند موجـب اعمال فشار به گردن شود.

این اشخـاص خواهندتوانـست برخـی اوقات از یک بالشت کوچک ولی سفت برای قرار گرفتن پیشانیشان بر روی آن استفاده کنند،  با این شیوه برایشان جای تنفس  برایشان باز شده و همچنیـن گردنشان هـم صاف نگه داشته می شود .

4- گزینش تشک

نحوه خوابیدن افرادی که کمر درد دارند

تشک باید به خوبی تهیـه شـده باشد و کاملا بدنتان را حمایت نماید و در عین حال راحت باشد. اغلب استفاده از تشک های سفت تر توصیه می گردد،  اما اخیرا اسناد ی دال بر این که استفاده از  تشک های نیمه سفت برای اشخاصـی که بطور زیاد مدت کمردرد دارند مناسـب تر میباشد، به دست آمده است.

فاکتورهایی مثل شکل، حد و ابعاد بدن می تواند میزان حمایت ضـروری تکشتان را مشـخص کنند. اشـخاصی که لگن پهن تری دارند خوب است تا بر روی تشک ها نرم تر و اشـخاصی که لگن باریک تری دارند باید روی تشک های محکمتر بخوابند تا ستون فقراتشان به درستی تراز بماند.

اگرچه تشک های نرم به نظـر راحت تر میآیند، ولی ضـروری است تا آگاه باشید که این گروه از تشک ها کمتر از بدنتان حفاظت می کنند. فرو رفتن در تشک های نرم میتواند سبب پیچ میل کـردن مفاصل و در آمدن ستون فقرات از حالت طبیعی خود باشد.

تشک فومی نسبت به تشک های فنردار بیشتر از بدنتان حمایت می کنند.  برای گرفتن نرمی تشک می توانید پایین آن یک تخته چوب چند لایه قرار دهید.

به طور ایده آل، تشکتان باید هر ده سـال یک بار عوض کردن گردد.

5- بهداشت موقع خواب

درد کمر به طور چشم گیری می تواند سبب اختلال در خوابتان شود. برای جبران خوابی که شب گذشته از دست رفته داده اید، می بایست از دیر خوابیدن جلوگیری نمایید . در عوض می بایست یک برنامه ثابت و منظم و برای موقع به بیدار شدنتان و به خواب رفتن داشته باشید. هر  بزرگسال به 7 الی 9 ساعت خواب در طول شبانه روز نیاز دارند.

نکته های کلی بهداشت موقع خواب حاوی مسائـل پایین می باشند :

جلوگیری از میل کـردن غذاها و نوشیدنی های  محرک  مثل کافئین، از بعد از ظهر به بعد

جلوگیری از انجام ورزش های سنگین در ساعات پیش از به رختخواب رفتن

انجام دادن کارهایی از قبیل مطالعه کتاب، دوش آب گرم گرفتن، گوش دادن به موسیقی های آرامش قسمـت و انجام حرکـت های کششی سبک یوگا که موجـب ریلکس شدنتان می شود .

تبدیل کردن اتاق خوابتان به مکانی آرامش قسمـت توسط کم کردن نورهای موجود و یا برداشتن چیزهایی از قبیل تلویزیون و کامپیوتر که موجـب حواس پرتیتان می گردند.

مطلب مرتبط:

روش های درمان درد معده

نحوه شروع و نکته های که باید قبل از یادگیری برنامه نویسی بدانید

راه های ترک اعتیاد به گوشی موبایل

چگونه میتوانیم ممنوع الخروجی خود را استعلام کنیم؟

بهترین روش برای از بین بردن خال های گوشتی



درباره نویسنده

سلام دوستان. ما سعی داریم بروزترین مطالب را در زمینه های مختلف برای شما درج کنیم. امیدوارم خوشتون بیاد و ما را حمایت کنید.

sajad002 79 نوشته در ورلدکده دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *